Evropljani ne kupuju automobile

Bez autora
Oct 25 2010

Kupovina automobila u zemljama Evropske unije (EU) opala je u prvih devet meseci 2010. godine za 4,3 odsto, dok je samo u septembru prodaja pala za 9,6 odsto. Ovakvi rezultati su verovatno posledica ukidanja državnih mera za prevazilaženje posledica finansijske krize. Folksvagen beleži pad od pet odsto godinu za godinu u septembru, a Pežo Citroen od 7,3 odsto. Pad prodaje Fordovih automobila dostiže 20 odsto, a Tojotinih 21,3 odsto. Rast prodaje beleže samo Dajmler od 6,5 odsto i Micubiši motoros od neverovatnih 38,4 odsto. Registracija automobila pala je za 9,6 odsto u septembru na celoj teritoriji Evropske unije, pa je samo 1,23 miliona novih vozila registrovano. Većina država uvela je proteklih godina programe zamene automobila "staro za novo", kao načine za prevazilaženje finansijske krize, motivisanje potražnje i smanjenja deficita.

Evropljani ne kupuju automobileKupovina automobila u zemljama Evropske unije (EU) opala je u prvih devet meseci 2010. godine za 4,3 odsto, dok je samo u septembru prodaja pala za 9,6 odsto, upozorila je Evropska asocijacija proizvođača automobila (ACEA).

Ovakvi rezultati su verovatno posledica ukidanja državnih mera za prevazilaženje posledica finansijske krize.

Folksvagen beleži pad od pet odsto godinu za godinu u septembru, a Pežo Citroen od 7,3 odsto. Pad prodaje Fordovih automobila dostiže 20 odsto, a Tojotinih 21,3 odsto.

Rast prodaje beleže samo Dajmler od 6,5 odsto i Micubiši motoros od neverovatnih 38,4 odsto, prenosi Rojters.

Registracija automobila pala je za 9,6 odsto u septembru na celoj teritoriji Evropske unije, pa je samo 1,23 miliona novih vozila registrovano.

Većina država uvela je proteklih godina programe zamene automobila "staro za novo", kao načine za prevazilaženje finansijske krize, motivisanje potražnje i smanjenja deficita.

Sva veća tržišta su imala ove vrste ugovora i posle velikih prodaja protekle godine, Francuska sada beleži pad od 8,2 odsto u prodaji automobila, dok je u Italiji ta cifra i veća i iznosi 18,9 odsto. Nemačka, najveće evropsko tržište automobila, prekinula je program "staro za novo" u septembru 2009. godine i suočila
se sa gubitkom od 17,8 odsto.

Nemci su obilato koristili mogućnost premije, jer je trebalo da svoja vozila, starija od devet godina, doteraju na otpad, a za uzvrat su dobijali premiju od 2.500 evra za kupovinu novih automobila koji zadovoljavaju ekološke standarde.

Sve je to koštalo vladu oko pet milijardi evra, ali je stvorilo zadovoljne kupce i, što je još važnije, preporodilo auto-industriju. Otkako od septembra, međutim, više nema državnih dotacija, nemačko tržište je u martu palo za 26,6 odsto, to jest na 294.375 novih vozila u odnosu na isti mesec 2009. godine.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik